“Zamin”ni Telegramʻda oʻqing! Join!
Zamin.uz
, 12 2021, 05:47
ЎЗO‘Z

Uxlashdan avval nima qilib bo‘lmaydi?

25 fev, 00:23 2 387 Hayot tarzi
“Zamin”ni Telegramʻda oʻqing!
Uxlashdan avval nima qilib bo‘lmaydi? Foto: Freepik
Kishi o‘zini qanday his qilishi, immunitet mustahkamlanishi uchun uyquning ahamiyati katta. Tinch va tiniqib uxlash uchun esa ayrim qoidalarga amal qilish va ba’zi odatlardan voz kechish kerak.

Yog‘li taom iste’mol qilish
Kechki ovqat og‘ir va yog‘li bo‘lsa, tongda holsizlik hamda kishi o‘zini yomon his qilishi kuzatilishi mumkin. Qolaversa, tunda kaloriyaga boy va hazm qilishga qiyin ovqat iste’mol qilinganda oshqozon zo‘riqib ishlashiga to‘g‘ri keladi. Qorindagi og‘irlik esa uxlashga xalaqit qilishi mumkin.

Gadjetlardan foydalanish
Siz uxlashdan avval qo‘lingizdan qo‘ymagan telefon ekranidagi ko‘k nurlar miyani ko‘proq ishlashga majbur qiladi. Buning hisobiga hatto yarim kechasi ham uxlash qiyin bo‘ladi.

Kardiomashqlar bajarish
Doimiy jismoniy mashqlar uyquni yaxshilashi mumkin, ammo og‘ir mashqlar tabiiy bioritmga salbiy ta’sir qilib, organizmni yanada tetiklashtiradi. Bu esa, tabiiyki, uxlash qiyinlashishiga olib keladi. Tun osoyishta va tashvishsiz o‘tishi uchun sport bilan uyqudan 3 soat avval shug‘ullaning.

Ishlash
Ishlarni uyqudan bir soat avval tugatishga va bu vaqt davomida tinchlanib, ortiqcha narsalar haqida o‘ylamaslikka harakat qiling. Miyangizda qilinishi kerak bo‘lgan ishlar haqida o‘y qalashib yotadigan bo‘lsa, uxlash qiyinlashadi.

Kofein va spirtli ichimlik iste’mol qilish
Tarkibida kofein bo‘lgan mahsulotlarni uyqudan kamida ikki soat avval ichish kerak. Shuningdek, ushbu qoida spirtli ichimliklarga ham taalluqli. Yo‘qsa, uyqu notinch bo‘ladi.

Emotsional zo‘riqish
Uyqudan oldin biror mavzuda jon kuydirib muhokama qilish, bahslashish va televizor orqali emotsional o‘zgarishlarga sabab bo‘ladigan filmlarni ko‘rish sizni tinchlantirmasligi aniq. Shu sabab ham yotishdan avval o‘zingizga asabiylashtirmaydigan sharoit yaratishga harakat qiling. Kitobsevarlarga yengil novella o‘qish tavsiya qilinadi. Giyohlardan tayyorlangan shifobaxsh choy iching, issiq vanna qabul qiling va bir nechta yengil mashqlarni bajaring. Shunda uyqungiz tiniq bo‘ladi va ertalab kuchga to‘lib uyg‘onasiz.



 Добавление комментария


Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив

Mavzuga oid yangiliklar
  • To‘yib uxlash va sarvqomatlik o‘rtasida qanday bog‘liqlik bor? 17 fev, 12:30
  • Tunda ovqatlanish organizmga qanday ta’sir qiladi? 28 dek, 07:40
  • Organizmning ratsionda yog‘ ko‘p ekanidan darak beruvchi 5 belgisi 11 noya, 12:55
  • Tunda tiniqib uxlash uchun kechki ovqatga nima iste’mol qilmaslik kerak? 30 okt, 09:09
  • Guruch, bodom va kivi — tiniqib uxlashga yordam beradigan mahsulotlar 07 sen, 20:07
  • Uyquni qochiruvchi 8 xil mahsulot 17 fev, 13:02
  • So'nggi yangiliklar
  • AQSH sanksiyalar yordamida o‘z yetakchiligini yo‘q qilmoqda 12 apr, 00:12 154
  • O‘zbekiston va Qatar qator sohalarda hamkorlikni sezilarli oshirmoqchi 11 apr, 23:45 155
  • Maltaga tashrif buyurgan sayyohlarga mukofot puli to‘lanadi 11 apr, 23:18 633
  • Chilonzordagi «Navro‘z» majmuasi nega buzilmoqda? 11 apr, 22:44 761
  • Shifokor bedavo dardning ilk alomatlarini ma’lum qildi 11 apr, 22:13 422
  • Muhsin Hisomiddinov Prezident sovriniga sazovar bo‘ldi 11 apr, 21:41 1 097
  • Maymunlarni o‘g‘irlikka o‘rgatgan kimsalar fosh bo‘ldi 11 apr, 21:13 1 146
  • OCHL-2021. 15 kunda 6ta o‘yin o‘tkazadigan "Paxtakor" taqvimi bilan tanishing 11 apr, 20:43 1 114
  • Vadim Abramov to‘purar legionerimiz o‘yinini ko‘rgani Yevropaga bordi 11 apr, 20:05 1 507
  • "Yuventus" o‘z maydonida "Jenoa"ni ishonchli hisobda mag‘lub qildi 11 apr, 19:43 1 205
  • Xitoylik politsiyachilarni «Tom va Jerri»dagi usul orqali chuv tushirishdi 11 apr, 19:11 1 193
  • Shifokor allergiyani qanday davolashni aytdi 11 apr, 18:36 1 195
  • Bo‘limlar